HTML

BinaryWorld

Feketén-fehéren. A világ.

Friss topikok

Linkblog

Vasutas- és repülőssztrájk tanulságok

2008.12.17. 11:17 Manyizga (törölt)

Szenvedő részese vagyok a jegyvizsgálók sztrájkjának, a repülőtériek sztrájkját csak a hírekből figyelem. Néhány gondolat és kérdés megfogalmazódott bennem a témában.

1, Amennyiben a VDSZSZ Szolidaritás (a sztrájkoló vasutas-szakszervezet) a MÁV Cargo eladási árából szeretne részesedést, akkor miért nem a MÁV Cargo cég működését lehetetleníti el a sztrájkjával? A tehervonatok ugyanis zavartalanul járnak az sztrájk alatt. Miért a MÁV Start fizető utasaival cseszik ki sztrájkjával?

2, A Budapest Airport üzemeltetője EU-állampolgár alkalmazottak felvételével letörte a sztrájkot. (Teljesen jogszerűen, ugyanis a magyar sztrájktörvény nem ismeri a sztrájktörés fogalmát sem, tehát nem is tiltja.) Ennek hatására mára már az eddig munkát megtagadók egyra nagyobb aránya veszi fel a munkát. Frappáns és hatásos válasz. :)

Valaki árulja el, hogy miért nem lehet a sztrájkoló vasutasok (kalauzok, kocsivizsgálók, stb.) helyett felvenni más EU-szakembert? Nem hiszem, hogy egy vonat közlekedtetése veszélyesebb és nagyobb szaktudást igényelne, mint egy repülőtéré...

6 komment

Címkék: index utazás máv címlap sztrájk repülőtér vasutas pazarlás munkabeszüntetés sztrájktörők

A bejegyzés trackback címe:

https://binary.blog.hu/api/trackback/id/tr86827725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.12.17. 12:05:46

:)

1., Azért nem, mert a Cargo-sok megkapták (?), mivel ugye ott dolgoztak, a Startosok meg nem. Volt anno egy szívszorító plakát (www.vdszsz.hu/images/11.jpg), amin Gombos Gyuri bácsi feszített egy személyvonat, illetve egy tehervonat előtt - igaz, hogy össze volt keverve a kép meg a képaláírás, de hát ez van! :D -, hogy nekik miért jár, és neki meg miért nem.
De mondjuk az tényleg érdekelne, hogy a teherforgalmat miért engedik, a személyszállítást meg miért nem...

2., A MÁV-nak nem kéne külföldről munkaerőt hozni, elég volna leszólni a munkaügyi központoknak... sok munkanélküli van, aki szívesen dolgozna a sztrájkolók helyett...

1116001 2008.12.17. 12:07:41

Szia!
Jó gondolatok ;)
A kérdésedre válaszolva azért nem lehet felvenni külföldieket, mert bármilyen munkához (jegyvizsgálói, kocsivizsgálói, forgalmi) különböző vizsgákat kell letenni a magyar vasúti szabályozásokból. Ahány ország annyi féle szabályozás létezik. És ide csak esetlek Balkánról, vagy ázsiából lehetne hívni sztrájktörőket, mert a lajtán túl sokkal ésszerűbbek és egyszerűbbek a szabályzatok. És nem utolsó sorban sokkal fejletteb a vasút:)

1116001 2008.12.17. 12:09:03

a cargósok megkapják saját részvény formájában, amit aztán az RCA adott árfolyamon megvehet.

Manyizga (törölt) 2008.12.17. 14:01:28

Akkor a Cargo-szerelvények forgalmát kéne blokkolniuk a sztrájkolóknak, hogy ők is kapjanak részvényt. :)

Továbbra is azt mondom, hogyha reptéren lehet "vizsgáztatott" külföldit/belföldit alkalmazni, a vasúton is lehetne. Csak akarni kéne.

ZBR 2008.12.18. 00:33:07

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.12.17. 14:01:28 >>>
Még egyszer mondom:
IGEN, lehetne, DE csak ha átképeztük őket!

A légiközlekedés szabályai egységesek, a nyelve is egységes! Nem itt, nem görögben, hanem az EGÉSZ VILÁGON! Egy afrikai pilóta ugyanolyan engedéllyel rendelekezik, mitn az amerikai!

Egy romániai magyar vasutas ide viszont, még ha perfekt magyarból, csak akkor jöhet és akkor kezdhet dolgozni, ha a MAGYAR utasításokból vizsgát tett! Sőt, nem elég az egész országra érvényes vizsgát letenni, hanem terület-specifikus vizsga létezik:
- forgalmi szolgálattevők: Állomási Végrehajtási Utasítás, az adott állomás biztosítóberendezésének Kezelési Szabályzata (ezek az alapok, helyenként ehhez jöhet még néhány extra dolog).
- mozdonyvezetők: vonal-típusismeret!
- tolatásvezetők/váltókezelők: állomás és vágányhálózat ismerete/bizber Kezelési Szabályzat

satöbbi!

Manyizga (törölt) 2008.12.18. 15:04:08

ZBR: oké.
1, kezdjük az átképzésüket "training on the job" technikával.
2, módosítsuk a szabályzatokat, hogy ilyen esetekben egyszerűsített vizsgát is tehessen a munkavállaló. (mondjuk 1 éven belül le kell tennie a "teljes értékűt" is.)
süti beállítások módosítása