Szenvedő részese vagyok a jegyvizsgálók sztrájkjának, a repülőtériek sztrájkját csak a hírekből figyelem. Néhány gondolat és kérdés megfogalmazódott bennem a témában.
1, Amennyiben a VDSZSZ Szolidaritás (a sztrájkoló vasutas-szakszervezet) a MÁV Cargo eladási árából szeretne részesedést, akkor miért nem a MÁV Cargo cég működését lehetetleníti el a sztrájkjával? A tehervonatok ugyanis zavartalanul járnak az sztrájk alatt. Miért a MÁV Start fizető utasaival cseszik ki sztrájkjával?
2, A Budapest Airport üzemeltetője EU-állampolgár alkalmazottak felvételével letörte a sztrájkot. (Teljesen jogszerűen, ugyanis a magyar sztrájktörvény nem ismeri a sztrájktörés fogalmát sem, tehát nem is tiltja.) Ennek hatására mára már az eddig munkát megtagadók egyra nagyobb aránya veszi fel a munkát. Frappáns és hatásos válasz. :)
Valaki árulja el, hogy miért nem lehet a sztrájkoló vasutasok (kalauzok, kocsivizsgálók, stb.) helyett felvenni más EU-szakembert? Nem hiszem, hogy egy vonat közlekedtetése veszélyesebb és nagyobb szaktudást igényelne, mint egy repülőtéré...